אודות

אודות

זיו איתן – מרימבה, תופים וכלי הקשה


זיו איתן הינו אמן רב גוני הנחשב פורץ דרך מבחינה אמנותית. 
השילוב של כשרון ללא גבולות וחדשנות הופכים אותו למוזיקאי ייחודי בזירה הבינלאומית. 

איתן הינו סולן כלי הקשה וירטואוזי ויוצא דופן, בעל שליטה פנומנאלית במרימבה ובכלי ההקשה. הכריזמה הבימתית הכובשת שלו באה בזכות יכולת נגינה וירטואוזית ומהפנטת ויכולת טכנית גבוהה לנגינה בכל סגנון. איתן שולט ביותר מ-50 סוגי כלי הקשה שונים. הוא נחשב לאמן כלי ההקשה האולטימטיבי בקרב מלחינים קלאסיים בזכות דרך ביצועו הייחודית.
השפה המוסיקלית הייחודית שפיתח משלבת מספר סגנונות מוסיקליים: קלאסי, מוסיקת עולם ומוסיקה אלקטרונית. הוא מייצג תפיסת עולם מוזיקלית חדשה ומקורית בתחום "הקלאסי-אמנותי". 

החל את לימודיו אצל אלון בור, הנגן הראשי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והמשיך את לימודיו באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל-אביב. בתום לימודיו אלו השתלם איתן באקדמיה המלכותית למוסיקה בקופנהאגן-דנמרק, אצל פרופ' בנט לילוף וכן למד אצל טובי הסולנים הקלאסיים בניו יורק: ג'ים פרייס, גורדון סטאוט, לי-הווארד סטיבנס, וויליאם מארש. במקביל אף למד לנגן על כלי הקשה לטיניים אצל ג'רי גרבל ועל מערכת תופים אצל דיוויד ריץ'. 

בשנת 1993, תוך כדי לימודים, החל להופיע במועדוני דאנס בניו יורק, במופעים שמשלבים כלי הקשה ומוסיקה אלקטרונית. עם סיום הלימודים החל לפתח את שפתו המוסיקלית הייחודית, המשלבת מספר סגנונות מוסיקליים: קלאסי, אלקטרוני ומוסיקת עולם. 

זכה במענקים רבים, בניהם: תמיכה של משרד החינוך, התרבות והספורט בקונצרט החדשני:  
"מסע אל תוך הקצב", שיזם, יצר ומבצע משנת 2002 ועד היום. מענקים מקרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל-אביב על כתיבת מוסיקה מקורית עם המלחינים הקלאסיים: דניאל אלשך וצח דרורי בשנים 2003, 2004, 2006, זכייה במלגות מטעם קרן תרבות אמריקה ישראל ועוד... 

זיו איתן השתתף בסיורים של המקהלה הפילהרמונית באירופה כסולן וכן הופיע בסיורי קונצרטים במזרח הרחוק, בארה"ב ובאירופה. הוא הופיע במופע ענק לרגל יום העצמאות של ישראל בברלין וכן הוא מרבה להופיע בפני ילדים ונוער באמצעות משרד החינוך (סל תרבות) ובישובים וערים בכל הארץ באמצעות "פמי פרמיום".
זיו איתן פעיל גם כיום בתחום הדאנס העכשווי במקביל לביצוע קונצרטים קלאסיים ומופעים גדולים. 
מיטב מלחיני ישראל כותבים מוסיקה במיוחד לזיו איתן בשל דרך הביצוע יוצאת הדופן שלו. 
הופעותיו זוכות להצלחה גדולה בארץ ובעולם וזוכות לשבחים רבים מהקהל והתקשורת. 

בימים אלה עובד איתן על אלבומו השלישי ומנהל קריירה בינלאומית במקביל לקריירה הישראלית. 
האלבום הראשון, "מסע אל תוך הקצב", מופץ על ידי החברה הגרמנית, PKS GROUP, באירופה ובצפון אמריקה. 
 האלבום השני, שיצא בתחילת 2007, נקרא "NO LIMITS". 
זיו איתן ביצע את מופע הפתיחה הרשמי של פסטיבל ישראל, ששודר בערוץ 2 ומופע נוסף בפסטיבל ישראל ששודר גם כן. הוא הופיע בטקס פרס ישראל, פרס הארווי ובטקס פרס נובל.

משרד החוץ בחר בזיו איתן כאמן דינאמי, מודולארי, איכותי וחדשן, בעל יכולת וירטואוזית פנומנאלית כבמצע וכיוצר. 

זיו איתן יצא במהלך - 2020 - 2019 למספר טורים בחו"ל וישתתף בסיורים ובפסטיבלים במספר יבשות. 
  • סיפור חיים

    המאה ה -21 של זיו איתן

    זיו איתן, יוצר, מלחין ואמן מרימבה, תופים וכלי הקשה, יצר סגנון מוזיקלי חדש, המחבר בין המוזיקה הקלסית המסורתית למוזיקה האלקטרונית העכשווית. השילוב בין העולמות המוזיקליים הוא פרי חזונו של זיו איתן, שביקש להחיות את המוזיקה הקלסית ברוח המאה ה-21 ובכך לקרבה גם אל בני הדור הצעיר.


    זיו איתן, המצוי והבקי בשני העולמות המוזיקליים יצר מוזיקה קומוניקטיבית ואיכותית, המחברת בין בני כל הגילים והקולעת לטעמים שונים. מוזיקה החודרת לרגש, עצובה, שמחה ועדינה ועם זאת סוערת, בעלת אנרגיות חזקות ועוצמות אדירות - כמו אישיותו הרבגונית של איתן. ביצועיו של איתן, פרפקציוניסט השואף לשלמות, מגישים חוויה אנרגטית טוטלית של תחושות ורגשות.  


     השילוב הקסום בין שני העולמות המוזיקליים, השונים והמנוגדים זה מזה, נתקל בלא מעט קשיים עד שהתקבל למרכז הקונצנזוס של הממסד המוזיקלי. כיום מוּכָּר איתן כמניח אבן דרך חשובה בתולדות התפתחות המוזיקה. איתן והאנסמבל שלו נבחרו לבצע את מופע הפתיחה של פסטיבל ישראל 2002 בירושלים והם מוזמנים להופעות רבות בעולם.

    "...ברגע שנגן כלי ההקשה זיו איתן עלה לבמה, הוא החל במופע שייזכר בהיסטוריה של פסטיבל ישראל כפסטיבל בפני עצמו". יוני סמאש, עיתון ירושלים 


    היצירות באלבום נכתבו בסגנון כתיבה טונלי ובמבנה כתיבה קלסי מבחינת נושאים, פיתוח, טקסטורות, מלודיות והרמוניות. מצד אחד, הושפעו היצירות  מגדולי המלחינים של תקופת הברוק, התקופה הקלסית והתקופה הרומנטית כמו באך, מוצרט, ברהמס, בטהובן וכו'. מצד שני הושפעו היצירות ממוזיקה אלקטרונית: אסיד-ג'אז, צ'ילאוט, אמביאנט וממוזיקת מועדונים כמו האוס, טראנס ודאנס. כמו כן הושפעו היצירות מסגנונות נוספים של מוזיקת עולם כגון ג'אז, אתני, יפני ולטיני. 


    הסגנון המוזיקלי החדש יוצר דו שיח בין המחשב לאדם, בין הסאונד הממוחשב לסאונד האקוסטי. התוצאה: מוזיקה אלקטרונית, אקוסטית וקומוניקטיבית, היוצרת דיאלוג בין המחשב  לבין הכלים החיים. כשם שהמוזיקה הממוחשבת יכולה להיות חזקה ואנרגטית ובה בעת עדינה ורומנטית, כך גם  המרימבה וכלי ההקשה יכולים להיות חזקים, מדויקים ו"ממוחשבים" ובה בעת עדינים, רגישים ורומנטיים.

    בחלק מהיצירות משתתפת רביעיית כלי קשת, שבמרכזה הצ'לו - אהבה נוספת של זיו איתן. ביצירות אלה מתקיים תלת שיח  בין המרימבה וכלי ההקשה, הצ'לו וכלי הקשת לבין המחשב.


    "הוא טעון באנרגיה אינסופית, מסור בלי פשרות למלחינים הישראלים שכותבים לו, וירטואוז שאין לו גבולות.. נועם בן זאב, עיתון הארץ 

Share by: